• Real-Arena
  • Contact
  • Cash Money
  • Prezintă-te
  • Counter-Strike
  • Metin2
  • Minecraft
  • SA:MP
  • [SHOP] Steam, Gift, Cards, Items
  • Giveaway STEAM
  • AcasaAcasa  IndexIndex  Regulament  Cont Premium  CautareCautare  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  CalendarCalendar  FAQFAQ  

    Distribuiţi | .
     

     Dezastre de vară: cele mai mari eşecuri la box office

    Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
    AutorMesaj
    H4cK3R*uL
    Administrator
    avatar
    # Lord of Hell!#
    Mesaje : 12455
    MesajSubiect: Dezastre de vară: cele mai mari eşecuri la box office   
    Mier 06 Aug 2014, 10:04

    Producătorii aşteaptă sezonul estival pentru a lansa marile producţii, dar unele se transformă în eşecuri de casă
    Perioada mai-iulie este preferată de studiouri de producţie importante pentru lansarea filmelor cu buget mare, de la care aşteaptă, desigur, încasări pe măsură. Doar că starurile, bugetele imense, efectele speciale revoluţionare şi elaboratele campanii de promovare nu atrag întotdeauna atenţia, iar uneori filme pe care s-au cheltuit sume exorbitante sunt tratate cu indiferenţă de marele public. Revista Rolling Stone a analizat câteva dintre cele mai răsunătoare eşecuri de casă survenite vara. Mai exact, în loc de "blockbustere de vară", iată câteva "dezastre de vară".

    Poate că pe hârtie unele cifre nu par dezastruoase, dar dacă iei în considerare şi bugetele de promovare şi mai ales aşteptările producătorilor, filmele sunt eşecuri răsunătoare, pentru care la Hollywood pot cădea capete. Iată un exemplu: Evan Almighty. După ce Bruce Almighty a devenit unul din cele mai mari succese de casă din cariera lui Jim Carrey, cu peste 500 de milioane de dolari încasări, studiourile au ţinut morţiş să producă o continuare, investind o sumă gigantică, 175 de milioane de dolari. În 2007, Evan Almighty devenea cea mai scumpă comedie produsă vreodată la Hollywood, iar încasările nemulţumitoare, de 173 de milioane de dolari, şi cronicile deloc amabile au dovedit încă o dată că un sequel nu este întotdeauna o idee bună, mai ales când starurile filmului original refuză să se întoarcă.

    Mult mai rău stau lucrurile cu Battlefield Earth: A Saga of the Year 3000, proiectul de suflet al lui John Travolta, bazat pe romanul SF omonim al lui L. Ron Hubbard, fondatorul scientologiei. Battlefield Earth a avut parte de o producţie dificilă, după ce ani de zile marile studiouri la Hollywood refuzau acest proiect riscant, cu care Travolta spera să revină pe cai mari în atenţia publicului global. După ce a investit milioane de dolari din propriii bani pentru producţie, actorul a trebuit să suporte o premieră dureroasă şi un total al încasărilor de doar 30 de milioane la un buget de 44. În 2001, filmul a devenit producţia cu cele mai multe Zmeure de Aur câştigate, nouă, record întrecut de-abia în 2012. Compania producătoare, Franchise Pictures, a intrat în atenţia FBI, bănuită de "umflarea" bugetelor de producţie pentru a păcăli investitorii străini.

    Dar cum supravieţuiesc starurile când trebuie să înfrunte un eşec de casă de mari proporţii? Ne vine în minte cazul lui Halle Berry şi al său Catwoman, realizat în 2004 cu 100 de milioane (nu se ia în calcul bugetul de promovare) şi cu încasări de 82 de milioane de dolari. A fost unul din primele filme cu Berry pe afiş după ce aceasta a devenit unica actriţă de culoare câştigătoare de Oscar pentru rol principal (Monster's Ball), iar efectul asupra carierei sale nu a fost deloc încurajator: actriţa a câştigat o Zmeură de Aur şi s-a prezentat la gala de decernare a neonorantelor premii, unde a făcut o declaraţie care mai mult ca sigur a deranjat mulţi dintre factorii de decizie de la studiourile Warner. "Vreau să mulţumesc Warner Brothers. Mulţumesc pentru că m-aţi pus filmul ăsta înfiorător, bucata asta de rahat (piece of shit, în original). A fost exact ce avea nevoie cariera mea. Eram în vârf şi apoi Catwoman m-a rostogolit cât mai jos posibil". Din păcate actriţa nu a mai revenit în atenţie decât datorită unor roluri secundare în filme precum cele din franciza X-Men. Acum pare pe micul ecran, în serialul Extant.

    Dintre eşecurile de casă recente iese în evidenţă The Lone Ranger/Legenda călăreţului singuratic, realizat anul trecut cu 215 milioane de dolari şi cu un total al încasărilor de 260 de milioane. Poate că încasările au acoperit bugetul, dar nu şi sumele cheltuite cu promovarea filmului. Iar cele 45 de milioane câştigate peste buget cu siguranţă nu au fost pe placul celor de la Disney, care se aşteptau ca povestea inspirată de personajul lansat în anii '30 să devină nu doar filmul verii lui 2013, ci şi debutul unei profitabile francize. În urma acestui eşec puţini vor fi cei care vor avea curajul să îi mai dea pe mână lui Johnny Depp un film de peste 200 de milioane de dolari (nu ne referim la un sequel Piraţii din Caraibe), iar Armie Hammer va avea ceva de aşteptat până acest hap amar va fi uitat la Hollywood.

    În 2008 Andy şi Lana Wachowski aveau nevoie să vină cu un film extrem de puternic pentru a recupera anii de pauză de după trilogia Matrix. Din nefericire, proiectul de suflet al duo-ului nu a impresionat nici criticii, dar nici publicul, devenind un răsunător eşec de casă. La un buget de 120 de milioane de dolari, Speed Racer încasat 94 de milioane la nivel global.

    Am lăsat ce e mai bun la urmă: The Adventures of Pluto Nash, cu Eddie Murphy în rolul principal. Produs în 2002, aventura spaţială a lui Pluto Nash a devenit una dintre cele mai celebre "bombe" la box office, cu un buget de 100 de milioane de dolari şi încasări de doar şapte milioane. A fost începutul sfârşitului pentru Eddie Murphy şi o lovitură irecuperabilă pentru regizorul Ron Underwood, care acum doar regizează din când în când episoade din seriale cunoscute precum Scandal, Anatomia lui Grey şi Once Upton a Time.

    Anul trecut R.I.P.D. a încasat cu 50 de milioane mai puţin decât bugetul, afectându-i cariera lui Ryan Reynolds, asta după ce în 2011 Green Lantern, cu acelaşi Reynolds în rolul titular, de-abia a reuşit să-şi acopere bugetul de 200 de milioane de dolari. Probabil că va trece nişte timp până când actorul va convinge vreun studio să îi dea pe mână un film cu buget mare. Stealth, din 2005, cu Jamie Foxx în rolul principal, a încasat 76 de milioane de dolari la un buget de 135, iar The 13th Warrior, din 1999, a avut pierderi de aproximativ 100 de milioane de dolari, tăindu-i avântul la Hollywood lui Antonio Banderas şi aruncându-l pe regizorul John McTiernan pe o pantă deloc onorantă, terminată cu un an petrecut în închisoare în 2013 şi 2014.


    Ai o comunitate, dar te-ai saturat de probleme? Vino pe Real-Arena.
    Sus In jos
    http://www.real-arena.com
     

    Dezastre de vară: cele mai mari eşecuri la box office

    Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
    Pagina 1 din 1

    Real-Arena România :: Categorie generală :: Cinema :: Noutăţi şi discuţii-